donderdag 10 maart 2016

Meine Lieblingskleider

Eindelijk binnen!

Meine Lieblingskleider, hét kinderkleding-patronenboek van Lillestoff. Te koop voor 17,50 bij www.hazeltjes.nl

Ik heb er zo eens in gebladerd en op het eerste gezicht een paar degelijke basistukken, zoals ondergoed setjes, een raglan shirt en een raglan jurkje. Patronen om mee te variëren. Geschikt voor beginnende en gevorderde naaiers. Maat 98-134.

Het boekje is in Duits geschreven, maar met een beetje basiskennis is er wel uit te komen. En anders mogen jullie het gerust aan mij vragen :)



Het patroon blad ziet er redelijk overzichtelijk uit:



Een manteltje:


 Dé jurk die ik zeker ga maken, doorknoopjurkje:


Doorknoopshirtje:





Met een roezelmouwtje:



Een rokje, waarvan ik me kan voorstellen dat het ook áán het shirtje zou kunnen:



Superschattig jurkje:



Ondergoedsetje:




Én deze ga ik óók maken, een jumpsuit!



Raglan jurkje:



Mooi overslag jurkje:



Basispatroon voor shirtje:


Wat er in staat:

- Manteltje
- Polojurkje (doorknoopjurkje)
- Poloshirt
- Shorts
- Shirtje met knooplijst
- Rokje
- Jurkje met pasje
- Ondergoed (twee versies)
- Jumpsuit
- Beanie
- Raglan jurk
- Raglanshirt
- Wikkeljurk
- Basis shirt
- Speelkleed

Al met al vind ik het de moeite meer dan waard. Hier kan je wel een hele garderobe mee vullen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten