dinsdag 1 maart 2016

Meisjes en hun kleding

Op Hazeltjes blog ik eigenlijk alleen over wat ik maak, dan wel in de keuken of achter de naaimachine.

Nu koop ik óók wel eens kleding (echt waar) en vroeg ik aan de Mopjes om in webshops te kijken of ze kleding konden vinden die ze zouden willen zien verschijnen in hun zomergardarobe. Ik heb twee meiden die precies weten wat ze mooi vinden en er werd van alles gevonden en vervolgens op een Pinterest bord gezet.

Jongste Mopje raakte een beetje in de war in sommige webshops. Ze is groot liefhebber van de kleur blauw. Op de een of andere manier is blauw bij veel mensen aan één sekse voorbehouden. Dit is terug te zie bij bepaalde kledingwinkels: blauw met een bordje 'Jongens' erboven en roze met 'Meisjes' als beschrijving. Dit is toch een beperking in mijn ogen. Webshops die deze verdeling hanteren hebben bij mij een achterstand: ik heb geen zin om twee categorieën door te werken op zoek naar leuke kleding voor de Mopjes. Ik mijd die winkels steeds vaker, potentiële klant die je kwijt raakt!
 

Daarom: 

Lieve winkeliers/webshopeigenaren,

Ik zou zo graag zien dat er geen verdeling meer is in 'jongenskleding' en 'meisjeskleding'. Benoemen van het type kledingstuk lijkt me voldoende. 'Jurken', 'broeken' en 'sokken'.
Mijn jongste dochter leert lezen en ze raakte in de war omdat de kleren in haar lievelingskleur, blauw, onder 'jongenskleren' staan. Ze weet zeker dat ze geen jongen is.

Bij voorbaat dank.

Wat ze uitzocht en (zelf!)op Pinterest zette:

Pinbord met de wensen voor de Zomer Garderobe Mared




 Duns shirt van Goed van Toen :) 

Webshops die unisex aanbieden:

Goed van Toen
Regenboogschaap
Little Shop Around the Corner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten